VÍKENDOVÝ DETOX

 

Detoxikace organismu není o hladovění, ale o příjmu důležitých živin a odplavení zplodin. 

Není jen o očistě těla, ale i vaší mysli.

Během detoxikace jde o to, omezit nezdravé potraviny.

Během očistné kúry byste měli dodržovat pitný režim a vypít alespoň 3 litry tekutin denně.

Nejlepší je čistá voda, ale i tu můžete ochutit čerstvým citronem.

Vhodné jsou také bylinné čaje, zelené čaje a neslazené minerální vody.

Nepijte v průběhu detoxu kávu, černé čaje a alkohol.

Očistnou kúru provádějte pouze v případě, že jste na ni psychicky připraveni, nejste momentálně ve stresu nebo nemocní. Udělejte si na sebe a na detox čas. Pečujte jen a jen o sebe, o své tělo a mysl. Takže žádné domácí práce, nákupy a běhání kolem rodiny.

Odložte telefon, tablet, televizi nechte vypnutou a začtěte se do knížky, kterou máte ráda. 

Vyzkoušejte dechové cvičení z jógy, vyrazte do přírody, dopřejte si bylinnou koupel a kvalitní spánek. 

Detoxikaci by neměly dělat těhotné a kojící ženy.

V těchto případech počkejte na vhodnější dobu.


SOBOTA

SNÍDANĚ

Banánovo-malinové smoothie

1 banán, 150 ml vegan jogurtu, 50 g malin, hrstka máty, 200 ml vody

Vše rozmixovat a vypít v klidu v průběhu 15 min.

PITNÝ REŽIM - ČAJ NA ODKYSELENÍ 400 ML


OBĚD

Cuketová polévka

Na porci 250 ml

Česnek 2 stroužky, cibule 1/2 ks, cuketa 1 ks, muškátový oříšek špetka, olivový olej 2 polévkové lžíce, pepř dle chuti, sůl dle chuti, mandlová smetana 2 polévkové lžíce, 1/2 l vody

Na olivovém oleji osmahneme neoloupanou nastrouhanou cuketku, přidáme sůl, pepř, muškátový oříšek a 2 stroužky česneku. Zalijeme vodou. Vše necháme povařit do měkka, nakonec ochutíme zakysanou smetanou a ještě lehce povaříme.

PITNÝ REŽIM - 400 ML ČISTÉ VODY


SVAČINA

1 ks nastrouhané jablko, 20 g pekanové ořechy

PITNÝ REŽIM - 400 ML ZELENÝ ČAJ


VEČEŘE

Cuketová polévka

Na porci 250 ml

PITNÝ REŽIM - 400 ML ČISTÉ VODY

NEDĚLE

SNÍDANĚ

Banánovo-avokádové smoothie

1 banán, 150 ml vegan jogurtu, 50 g avokáda, hrstka máty, 200 ml vody

Vše rozmixovat a vypít v klidu v průběhu 15 min.

PITNÝ REŽIM - ČAJ NA ODKYSELENÍ 400 ML


OBĚD

Zeleninový guláš

Na porci 200 ml

1 střední cibule, 2 stroužky česneku, 150 g cukety, 2 mrkve - nastrouhat nahrubo, 150 g hlívy, 1 ČL sůl, pepř, 1 ČL majoránky, mletá paprika dle chuti, 200 - 300 ml vody

  • V hluboké pánvi nebo kastrůlku orestuj cibuli a česnek dozlatova.

  • Přidej pokrájenou zeleninu a restuj další přibližně 2 minuty.

  • Přilej 2 šálky (podle potřeby trochu více) vody a vše ochuť solí a kořením.

  • Za občasného míchání celou směs guláše vař až do doby, než začne zelenina lehce měknout. Popřípadě dochuť.

PITNÝ REŽIM - 400 ML ČISTÉ VODY


SVAČINA

1 ks nastrouhané jablko, 20 g pekanové ořechy

PITNÝ REŽIM - 400 ML ZELENÝ ČAJ


VEČEŘE

Zeleninový guláš

Na porci 200 ml

PITNÝ REŽIM - 400 ML ČISTÉ VODY

Jógový dech

Nedílnou součástí očisty těla je dech. Jogíni ho považují za nejdůležitější proces v těle vůbec, protože má schopnost nejen harmonizovat tělo a mysl, ale i ho čistit.

Jógových dechů je více druhů, ale tyto dva patří mezi základní a nejbezpečnější. Lze je provádět i bez odborného vedení.

jógové dechové cvičení pro vás připravila Veronika Pillerová, lektorka jógy

Plný jógový dech

* lehneme si pohodlně na záda na rovnou podložku s dlaněmi otočenými vzhůru a zavřenýma očima. Při dýchání nezvedáme ramena k uším a po celou dobu provádíme nádech pouze nosem a vydechujeme též nosem, aby energie neunikala z těla ven

* prvních pět nádechů a výdechů provádíme na stejný počet dob, při dalších postupně výdechy prodlužujeme

* na 6 dob vedeme nádech směrem od břicha přes hrudník pod klíční kosti, výdech směřujeme opačně opět na 6 dob. Pokročilí nadechují na 4 doby a vydechují na 8 dob.

* při plném jógovém dechu nejdříve vzdouváme břicho, poté rozšiřujeme hrudník a v poslední fázi se snažíme nadechnout až pod klíční kosti

* pokud se vám popsané dýchání úplně nedaří, snažte se směřování dechu do daných míst alespoň představit. Vizualizace je nedílnou součástí jógové praxe.

Střídavý jógový dech

* tento dech dokáže aktivovat nervový systém a mimo zpomalení dýchání vede k lepší koncentraci

* posadíme se na židli s opěradlem, prsty pravé ruky umístíme tak, že ukazováček a prostředníček umístíme doprostřed čela, abychom mohli střídavě zakrývat palcem pravou nosní dírku a prsteníčkem s malíčkem levou nosní dírku

* zakryjte levou nosní dírku a pravou se nadechněte na 4 doby, poté pravou zakryjte, uvolněte levou a vydechněte na 4 doby. 

* následně se nadechněte odkrytou levou a vydechněte pravou. Tento střídavý dech s postupným zakrýváním nosních dírek opakujeme 10x. Po ukončení cvičení zůstaňte chvíli sedět a dýchejte přirozeným způsobem.

* pokročilí se můžou pokusit provádět nádech i výdech na 8 dob